2012.09.xx. - Mozgásban a képek [videó]

Ez a bejegyzés kissé technokrata szagú lesz, amiért elnézést kérek. Sőt, előre is mea culpázok a nem feltétlenül pontos technikai kifejezések használatáért, azok esetleges hibás alkalmazásáért. Videózásról lesz szó, amihez mindez idáig vajmi kevés közöm volt, de gyanítom ezután sem lesz sokkal több...

A mozgókép rögzítéssel való kapcsolatom pár évvel ezelőtt egy meghökkentő tapasztalással  kezdődött, majd zárult is le azon nyomban. Kezembe fogva egy középkategóriás kamerát, csalódottan vettem tudomásul, hogy a videó az mindig fekvő formátumú. Emlékszem, rutinból fordítottam álló formátumba az eszközt... mert a kompozíció azt kívánta. Majd leesett a tantusz... a videónál másképp kell gondolkodni.

Pár év kihagyás után, idén tavasszal egy mozgókép képes eszköz került a birtokomba. A meghiúsult kolumbiai utazás előkészületeinek részeként úgy döntöttem, hogy fotós felszerelésem egy részét kisebb, könnyebben mozgatható eszközökre cserélem. Mivel a fotózásra szánt időm nagyobbik részét a természetben töltöm, így az Olympus E-3 és a hozzá társult nagytele/telezoom páros megmaradt, de az általános célt szolgáló alapzoomot eladtam és beruháztam egy Olympus E-PL2-re és néhány fényerős fix gyújtótávolságú objetívbe... Mellékesen jegyzem meg, hogy nem bántam meg... a városnézős fotóstáska tömege mindössze két kilogramm, vizespalackostól.


A kis Pen, bár nem mai darab, de minden korábban felmerült igényemet kiszolgálja. Sőt! Videó felvételére is alkalmas. Ha már van ilyen funkciója, akkor miért is ne próbálnám ki, gondoltam. Mivel a két rendszer (Olympus 4/3, Olympus m4/3) részben kompatibilis egymással, így egy konverterrel bátran felcsatoltam a nagytele mögé a kis gépet... vicces látvány. Persze, ez a lassan három éves konstrukció nem éppen a videó képességeiről híres... Csak 25 kép/másodperc, csak 720 soros HD felbontás, korlátos hangbéli képességek és látványos rolling shutter jelenség. De a nagytelével párosítva izgalmas lehetőséget rejt magában. Csak vágás és az utómunka... az ne volna oly hosszú. A végeredmény, meg olyan, amilyen...

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia

jók a videók...

A Hold nagyon szép, bár ebben a videóban semmi különleges nincs. Egy fotó a Holdról (ami tegyük hozzá nagyon jól sikerült) aztán az úszik átlóban át a képen. Semmi extra, egy mozdulatlan alak mozog. A Ps-ben ez 1 perc... semmitmondóra sikerül.

Szeretem a képeid - ne érts félre - és a madarakról már érdekes képeket és videókat készítettél.

Üdv, a Holdat felejtsd el...

Laci

Unknown írta...

Laci a Névtelen:

A holdról készült kép mindössze a technikával megvalósított első mozgókép. Nem akar vigéczkedni, nagyot mutatni, mindössze rögzíti a blogban a történelmi pillanatot. A PS-t nem is értem... ;-)